HTML

C#, hogy megértsd!

C# az alapoktól, azért, hogy megértsd... Nem 24óra alatt:P

Friss topikok

Archívum

2010.02.07. 08:53 Beginpro

2. A processzor

Néhány alapfogalom a processzor működésének elsajátításához:

A processzor "CPU, Vezérlőegység": Feladata a tárolóegységben lévő program utasításainak lemásolása értelmezése és végrehajtása az állapotjelek figyelembevételével, és a vezérlőjelek előállítása.

Regiszter: A regiszter egy olyan nagysebességű memória, amely a CPU-ban található, és nagyon nagy sebességgel írható, és olvasható. A későbbiekben ez egy általános fogalom lesz. Akár érdemes lehet részletesebben utánanézni!

PC: A PC mindenki tudja, hogy Personal Computer (személyi számítógép), na ebben az esetben nem erről van szó! A PC "Program Counter" a processzorben található program számláló. Feladata a számlálás, ezálltal megmutatja a következő utasítás címét a memóriában.

CLK: Órajel! Ügyebár, ha valaki processzort akar vásárolni mit néz először? Az órajelet! Ez teljes mértékben helytelen. Az órajel csak egy oszcillátor "általában rezgő kristály" által generált áram impulzus sorozat. A tényleges processzorsebességet a következőképpen mérik:

  • MIPS - Millió utasítás per másodperc
  • MOPS - Millió művelet per másodperc
  • FLOPS - Lebegőpontos művelet per másodperc

Utasítás (Instruction): Az utasítás a számítógép számára érthető a programozó által tovább nem bontható lépés.

Az alapfogalmak áttekintése után megpróbálom kicsit meseszerűen érthetően bemutatni a processzor működését. Ez a mese nem fedi teljesen az igazságot, de ha mindent le akarnék írni, ahhoz lehet egy plusz blog is kevés lenne... Szóval amikor áramot kap a processzor kiolvassa a kezdőcímen található első utasítást. Pörög a PC, és csinálja a feladatot, közben ha megszakítás érkezi menti az aktuális álapotvektort, betölti a kiszolgáló rutint, majd visszatölti az előző program álapotát. Ha egy általunk megírt programot indítunk, a PC elkezdi pörgetni a programunk utasítás sorozatát, és végrehajtja az utasításokat, majd visszatér. Az utasítások a Neumann elvek szerint kettes számrendszerűek.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://csharp.blog.hu/api/trackback/id/tr211735698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása